:: Ain ::

:: Ain ::
!! Cik Ain Tumiran !!

Ahad, April 15, 2012

GENTING HIGHLAND YANG HAMPPEEHHH..!!!

salam u'alls... aku nk menconteng blog aku kali ni pasal percutian aku dengan family aku dekat genting.... of course smue suke sangat2 nk pg genting kan... lagi2 family aku ni jarang pegi sane... penah pegi tapi 5 ke 10 tahun yang lepas... so mmg la diorg nk pegi lagi... family aku mmg suke sangat pegi berjalan.. bile dapat pegi genting tu rasa macam satu percutian yang menarik... dengan cuaca yang sejuk.. suke aku dapat bawak anak2 buah aku pegi sana.. konon nk gembirekan hati diorg la...

aku bangun seawal 5 pagi sebab nk siapkan bekalan makanan kat atas karang... almaklum,, makanan kat sane nasi goreng sepinggan pn jatuh berbelas ringgit.. senang baik bawak bekal... alhamdulillah, kenyang family aku melantak... smp sane dalam pukul 9... ngek ngok ngok ngok(bahase apakah) dekat kul 10 la diorg masok tmpat permainan tu...semue family aku masok outdoor ngn indoor... aku, mak, abah, akak dila, kak cemah ngn my hubby je x masok... so aku dengan geng2 aku yg x msok ni berlegar2 la kat area indoor tu,, bosan2 belila tiket harge RM8 naik ulat bulu, dapat la pusing 1 genting...

yang nak dijadikan cerita,, kakak aku keluar dari outdoor, konon mcm da puas main la kat outdoor tu.. dekat kul 3 jgak la diorg baru kluar.. bile aku dengar cerite die banyak mainan dekat outdoor tu xbleh main,, hati aku ni rase nk serang manager genting tu... serius... aku betul2 sakit hati bile kakak aku cakap banyak permainan under maintenance... hooooii..!! tiket beli bukan 5 hinggit,,, 50 hinggit OK..!!! ape ke jadahnye ko nk buat maintenance time ari cuti macam tu...xbleh ke nk betul2kan semue mainan tu ari weekday... da tentu weekday x rmai org kan... klo hari ujan aku bleh trime la jgak,, sbb mmg berisiko main waktu ujan @ kabus terlalu tebal,,, ni ok jer ttbe smue xbleh main... memang aku hangin betuullll.... roler coaster yang besar tu xbleh main, kapal pn xbleh main, bot pn xbleh main... kerusi pusing tu pn xbleh main... kepale hotak die...!! abis bayar 50hinggit tu tuk main ape..??? naik kete antik..? masok uma hantu yang boodddd  tuuu..?? naik cawan..???? itu mainan 50 hinggit kerr..?? family aku masok je da dekat RM600 hinggit... buang macam tu jerrr duit taauuu.!! klo harge tiket tu murah aku x terkilan sangat, ni semue mainan xbleh main aku rase bersalah sangat dengan family aku bawak diorg bercuti dekat sane... anak buah aku semue kluar dari outdoor semue muke monyookkk jerr.... kesian aku tgk diorgg... eeeiii..!! geraaaaammmmmnyeeeeeee..!!!

ni saje nk lepaskan geram sebab terlalu geram... sakit hati sangat... nk ckap ape pn x gune sebab itu tempat percutian yang semue org nak pegi... maybe bukan rezeki family aku nak main macam2 permainan... xpela,, next time klo diorg datang kl lg xkan aku nk bwak pegi genting lg.. maybe sunway... insyallahhh... mntak2 la sunway x hampeh macam gentingg...

1 ulasan:

Zila Zainal berkata...

wah sabar2 beb. bawak bertenang. kerkejut2 baby dalam perut tuh mama dia marah2 cani ekekek..